Artikkelarkiv

FELDENKRAIS SEMINAR

11.03.2018 14:08
Lørdag og søndag var jeg på seminar i regi av Norsk Forbund av Feldenkrais Pedagoger = NFAFP. De feiret sitt 30 års jubilieum som forbund med seminar og festmiddag. Gøran Mørkeberg fra Skåne holdt seminaret og underviste noen intrikate bevegelsessekvenser. Han refererte også mye til Moshe...

Veiledningsgruppe med Lise Radøy

16.01.2018 09:54
Jeg tror vi har hatt denne veiledningsgruppen i ni år! Jeg setter utrolig stor pris på å kunne møte denne kunnskapsrike gjengen, og Radøy som på en stillferdig måte gir oss plass og trygghet til å legge fram vanskelige saker. Føler meg alltid styrket som terapeut etter disse møtene.

Bunkan og Øvreberg. Kullseminar

16.01.2018 09:39
Nå er jeg litt forsinket med å rapportere til nyhetssida mi, men jeg legger det til for at min faglige aktivitet skal være synlig. I slutten av oktober var jeg atter en gang på kullseminar. Kullet vårt avsluttet studiet i Psykiatrisk og psykosomatisk fysioterapi i 2002. Fram til 2017, har vi...

Veiledningsgruppe i Nevroaffektiv Psykoterapi

16.09.2017 10:33
Fredag var det igjen samling i veiledningsgruppen på Karakteranalytisk Institutt hos Anne. Vi gikk gjennom casuistikker og diskuterte hva som var/er klientens neste utviklingstrinn og plassering i de nevroaffektive kompassene. Vi brukte imitasjon som metode for å kjenne klienten i oss selv.

Trauma release exercise. Undervisning hos Hans Holter Solhjell

16.09.2017 10:27
Igår var jeg for første gang til individuell time i TRE hos Solhjell. Jeg finner det stadig interessant å observere kraften i denne metoden og hva det gjør med min vitalitet.  Det er spennende å utforske hva det kan bety for mine klienter å bruke trauma release exercises.

Feldenkrais kurs

30.08.2017 10:56
Feldenkrais kurs starter mandag 25. september kl 17.45 - 19.00.  Se nærmere opplysninger i sidemeny.

Psykomotorisk gruppe

30.08.2017 10:55
Psykomotorisk gruppe starter mandag 25.september kl 16.00 - 17.30.  Se nærmere opplysninger i sidemeny.

Feldenkraiskurs

10.03.2017 11:33
Kort introduksjonskurs i Feldenkraismetoden. Datoer: 27.mars, 3.april, 24.april, 8.mai, 15.mai Tidspunkt: 16.30 - 17.00 Pris: kr 800 Påmelding til raaske@online eller tlf. 90175775      

TRE= stress and trauma release exercise

10.03.2017 11:19
I helga var jeg igjen hos Hans Holter Solhjell i Majorstuehuset og fikk undervisning i TRE. TRE er stress og traume forløsende øvelser i form av skjelving som utløser energien i anspenthet. Denne skjelvingen er endel av vår normalfungering. Ved indre uro forløses da også energien i uroen og en kan...

Fagdag med Bunkan avlyst

10.03.2017 11:18
Pga av at Berit ble utsatt for fall og brudd tidligere i vinter, kommer hun ikke til Hamar i denne omgang. Vi ønsker henne god bedring!